Ihan vaan "täyshakemus" peukut pystyssä…

Home Forums Applications Ihan vaan "täyshakemus" peukut pystyssä…

This topic contains 5 replies, has 3 voices, and was last updated by  Enthy 2 months, 4 weeks ago.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Belfagor
    Participant

Moron moron!
    (Suomeksi, ei missään nimessä englanniksi :) )

Eli pistetään aluksi ihan kaavan mukaan kun on tuohon jaaritteluun taipumusta muuten.

-Nimi on Mikko, kaikki kutsuu Linuksi… eli siis lintu ilman teetä.. (heh, huono mutta aivan liian usein toistamani heitto. :) Ja netissä se nicki on sitten Uberlinu… umlautit on jääny pois ihan vain käytännön ongelmien vuoks… Ja “taksikuski” en ole… vain vähän bravado, vai miten se on.. :D
    -Belfagor, unholy DK. “Main toon” mihin oon panostanut ja tulen panostamaan paljon.. (Armorylinkki taitaa olla jos nyt hokasin jutun oikein: https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/quelthalas/belfagor
    -Pelihistoriaa sitten onkin… alkoi 1987 kun ostin Commodore 64:n… Silloin ei vielä edes englannista tajunnut mitään niin piti antaa akun suomentaa esim. sellainen Batman Arkhamissa – IDEALLA (ainakin) oleva mario kuvakulmasta pelattu peli… Siinä ei sitten kauaa mennyt kun pelit jos luisti ihan ite lukemalla… Pääasiallisesti pitkän kaavan “pico-managerointi” pelejä (myöskin esim. Civizationit) on tullut tahkottua oikein kunnolla, mut ei ole paljon pelejä mitä en ois ainakin koittanut… Esimerkiksi nyt ihan vain sellanenkin peli (Ei nyt kauaa aikaa sitten tosin, mut… ) kuin Uplink… SiihenKIN jäi niin pahasti koukkuun että “voi että” ;) mutta siis skaala on ollut todella kirjava… kunhan pelissä on jotain näpräämistä… Monesti on jäänyt pelaaminenkin joiltain sessioilta väliin kun on keskittynyt vain siihen näpräämiseen.. Mut nyt meni sitten jo jaarittelun puolelle mutta kai tuosta jonkinlaisen kuvan saa… ?
    -Kone on tuollanen vajaa 5 Giganen (vähän vain) OC’ed 64-bit AMD FX-6300 ja muistia sitten pitikin ostaa enemmän kun on itellä päässä eli tuolla hyrrää neljä 8G kampaa…Sitten tuosa ostin ihan vain näihin MMO:hin siirtyessäni 140G SSD:n johon nyt tällä hetkellän mahtuu WoW ja EVE… Wintoosan lisäksi tietty… kyllä se boottaaminenkin tipppu 1/7 siihen mitä oli ja en voi valittaa kuin tilan puutteesta… Onhan tossa sitten pari tera-tavuista SATA-levyä ihan vain… No täytyyhän sitä olla levykuvat käyttikseta sun muista… ja backupeja.. jne. “Tietokone-näyttöjä” sitten ei olekaan yhtään… Sen sijaan on kaks Full-HD TV:tä HDMI:llä… Niitä pyörittää osin sitten upee, “kupee” ja tosi nopee GF GTX-750 Ti… jonka sain ihan ryöstöhintaan… kerroin sen kyllä myyjälle, mutta kun oli ihan kirjaimellisesti tällanen CEO niin ei sitä se kiinnostanut vaan se että mä sitten maksan femman siitä että se suostui postitse pistämään.. ja vieläpä postiennakolla… Siihen ei melkeen ketään enää suostu, vaikka on oikeastaan ainoa järkevä (tai siis edes käytännöllisesti järkevä :) ) sydeemi. (vanha kortti oli gf gt-640 ja sillä nyt saa selattua ehkä pdf tiedostoja kunnolla.. NYKYÄÄN.. Olihan se ennen hyvä kortti… Mutta kyllä nyt WoWit sun muut pyörii ihan järjettömään 100+ fps:ään… Ei niin että siinä näyttäisi olevan liikaa… Mut ei kai sitä paljoa sellasesta 60:stä erota? Noh… Siinä kone.. Ja netti onkin tollanen 10 meganen Soneran valokuitu yhteys.. (kuuluu vuokraan, niin kyllähän se sitten kelpaa..)… vasteet on aika tasasta 50ms:ää ruuhka-aikoinakin… Riittänee…..jo teille? :D :D
    -Miksi minä… No kun on kova halu ja tarve päästä WoWin PvP puoleen… kun on koko elämän oikeastaan pelannut tällä uudella termillä PvE… Nyt sitten kun “vähän” epäsosiaalinen olen, on tullut sitten tahkottua nuita MMO:ita…. Yksi mihin jäin ppahastikoukkuun oli “The Secret World”-peli… hienoja ihmisiä… ja upea idea, tarina, ja teema… Lovecraftia ja kaikki maailman myytit… Nyt se muuttui “Secret World Legends”-tuotteeksi, ja se taisi jättää pienen aukon täytettäväksi… Silloin jo oli WoW ja EVE Online rotaatiossa, jälkimmäiset tosin jäi taka-alalle… Nyt se on aika pitkälti “Vau WoW!” – tunteella… WoWissa vaan kun tuo PvE ja PvP on aivan eri maailmoja… Ja nyt ois tarkoitus päästä PvP:hen sisälle, ei tarpeesta, vaantarpeesta JA halusta… taitaa sitten olla jollaista kaipuutakin… mut se siitä.. :) (Pyydettäessä kyllä täydennän jaaritustani :) ) Ja Miksi Sydäntalveen… Noh… Suomalaiset on ihaan perusluonteeltaan täysin erillaisia kuin kaikki muut, mitä nyt ois tarve päästä kokemaan, aikaisemman kokemuksen sijaan sekä onhan se niin että “Winter is Coming!”… Heh… Suoraan sanottuna nimi ja se fiilis mikä kiltaa tutkiessa tuli, oli erittäin luokseen kutsuvaa.. Ei sitä nyt osaa selittää.. tullee (toivottavasti) esille jotenkin jossain vaiheessa… Mitä antaisin… Noh saman mitä aina annan kun olen lupautunut omaan osaani… kaiken… Ei siiinä oma henki paljon maksa jollei siitä sitten ole haittaa… (esim. ittensä tapattaminen niin että healerillä menee koko “instanssi” mun henkiin herättämiseen… Eli kyllä sitä jotain taktiikan tajua onkin vaikka se on strategia mikä on ennen aina ollut se mun juttu.. Ja mitä mä teiltä.. Noh, vain mahdollisuuden ottaa osaa… Esim. nyt myönnän että en ole yhtään raidia kokenut ( mutta siihen ON tahtoa, kun siitä jaetaan oleellista tietoa tarpeeksi, ja teillä olisi sitten muita asiaan liittyviä taitoja osaava “tabula rasa” käytössä”… tai jotain siihen suuntaan…)
    – Kuulokkeet on, ja niissäkin on mikki… se kyllä toimi tasan viikon…, eli kunnon kuulokkeet on… ja sitten on tuollainen rinta-pielusmikrofoni (josta se klipsi kyllä kerran lähti kun tuli kiire avaamaan ovea ja mikki oli vielä kiinni… X/ ) Eli se on nyt tuossa pöytään kiinnitetty useimmiten… (koitan kovin opettaa Wintoosaa ymmärtämään mua, mut sillä (‘köhhköh) on yllättävän huono kielikorva…) On sitä tullut sitten tuolla Discordissa tullut käytettyä… Paljon vähemmän nyt tosin kun hyppäsin siitä TSW:n raadosta pois kun siitä tehtiin vain tuote ja koko vuoden edistyminen nollattiin… Ja eihän tuollainen yksinomaan digitaalinen tuote ole omaa nykyään vaikka siitä kuinka maksaisi… Vastannee kyseiseen osioon.. :D
    -Ei löydy tästä killasta… Nykyisen killan pääjehu kyllä varmaan antaisi 10 pistettä ja papugoija merkin… eikä ole kenenkään muunkaan kanssa koskaan tullut mitään häikkää… Olen enemän sellaista sovittelija tyyppiä… ja vastaanottajaa myös… Mutta ai se haukku haavaa tee… Niiks se meni? ( Meinaa kun kyllä toi mun pikku papillonkin puree sen verran lujaa että jopa nykyisillä selkä-rohdoksilla voisi olla vähän vaikeuksia… ;) )

No niin se meni sitten jaaritteluksi sittenkin… Pahoitteluni, mutta kun sen arkun avaa, niin… no Pandora sen jo kerran teki. ;) (höhö… Huonojoa heittoja vielä lisää… :D ) Mää (Juu, Turgusesta) sitten olen hyvin spesifinen ja ytimekäs puhuessani… se on vaan tää kirjoittaminen kun saa mut aina välillä ongelmiin… tai lukijat.. :D :D

Rosterissa oli vain yks DK… Unholy tosin myös… siihen mä valitettavasti olen jumiutunut… Eikä teillä tällaista mörökölliä ollut kiltaan rekryssä… Mut, jos mä nyt kuitekin ees kerran koitan… :D Ja kun tuo serveri missä olen ehkä tuottaa ongelmia, ?, niin eikös sen pysty vaihtamaan….? Ei mulla sen kanssa ole mitään ongelmia…. muuta kuin että se sitten pitäisi tehdä oikeaan aikaan kuukaudesta kun sillä summalla ei olisi esim. laatikkoa tullut ostettua ;). OK, Pls, infotkaa mahd.. pian… kun on “hieman” taipumus pessimismiin niin käy kaiken maailman skenaarioita mielessä odotellessa… Mutta kiirehtimään en kylläkään pyytäisi…

-Linu/Belfagor/Mikko Out. :D

Enthy
    Keymaster

Pienehköä tarkennusta kaipaisin, kirjottelit tossa että pvp puoli kiinnostaa, meidän killalla ei juuri mitään ole tarjota pvp:n puolella joitain random sosiaalien järjestämiä tapahtumia lukuunottamatta jotka ovat vähintäänkin random. jos pve puoli sen sijaan kiinnostaa ni voidaan toki jutella.

Maud
    Participant

Meillähän ei ole käytännössä mitään pvp toimintaa, joitain yksittäisiä PVP pelureita mutta ei mitään killan yhteistä järjestettyä toimintaa. Raidaajahakemuskaan tämä ei vissiin kuitenkaan ole (?), sossuhakemus varmaan lähempänä totuutta?

Belfagor
    Participant

Ahaa… Ja mä kun luulin aina et raidaaminen se vasta onkin … ei piru… taisin kerran koittaa yhtä raidia ihan ite ja kylllä tuli mobeja… :D Mutta siis tottakai PvE on mun juttu…. ja jos tää ei oo pelkästään raidaamiseen , vaan PvE:hen ja mahd. ois joitain “membereitä” jotka vois jelpata PvP:n kanssa JOS sellanen on käytännössä mahdollista ja siihen sitten ois halua, kellään… tai ees sit ku pitäis joitain myhticejää tehdä niin vois olla vaikka joku tiimiin mukaan tai.. Noh, hei teillä on niin mahtava setuppi täällä et kyllä mää vaihtaisin ihan hetkessä kiltaa.. (Vanha kun oli sen pomon yhden “achievementin” hommaamiseen…. piti jotain ruokaa väsätä… duh! Sen jälkeen ei ollakaan mitään touhuttu porukassa… kolmen hengen siis.. :( ) Eikä se sitä pomoakaan haittais varmaan ollenkaan… sillehän jäis se kilta sille yhdelle toonille vielä.. :D :D

Siis periaatteessa mä oisin todella tyytyväinen, jos vaan pääsis oleen jossain porukassa… ja oppis esim. raidaaman… Jos vaikka ois joku taktiikka vetästy, tahi sitten oikein kehitetty, (ettei lähetä vaan bersekkinä juoksemaan päin seinää ;) ) kasaan niin, osais sitten, ja ois kokemusta… ja eiks raidaamisesta saa hyvät lootitkin”? ;D ja sitten olla koko ajan olla siinä tilanteen tasalla… Ja sit ehkä jollain voi olla jotain keybinding vinkkejä tms. Kyllähän sitten osais dungeon finderin kanssakin olla tuntemattomienkin joukossa niin etten pelaa ihan sooloillen… Tiimityötä tms. Sitten asiat alkais luistaan… ja mulle esim. lojaalisuus, oli se sitten vaikka “vain tietokone pelissä”, on ehdoton prioriteeti Nri. 1. En heitä pyyhettä kehään vaikka ois Sitten saatana ite vastassa tai yrittäis saada jostain ihme syystä mut pois killasta tms. outoa, tai, noh “sopimatonta”.

Siis… kuten toi “Pawn” -addon pistäis, niin vaihto ois väh. 900% parannus… Mulle… olisinhan mä aluks varmaan vähän riippakivi, kun ei hastekaan ihan prio TOP 10:ssä DK:lleni. Mti jos sitä raidataan niin sitten raidataan.. repetitio est mater studiorum (Kuten mulle opetettiin…Oon nähny sen olevan ihan eri järjestyksessä, mut kyllä tää on oikea. :D ). Ja nyt kun latina tuli mukaan kehiin niin täytyy sanoa et en oo mikään …TOSI… vanha patu. 36 mittarissa (koulut vaan oli yläasteesta asti ns. “klassisia”) ja se sais kyllä siihen sitten stopata, mut…SE siitä. :D

Nyt oon jaaritellu taas niin paljon et ei oo hajuakaan vastasinko “kymysyksiinne”. Pahoittlut taas äärimmäisestä pitkäveteisyydestä… Ja
    sitten… Juu, siis kyllä tää on raidaajahakemuskin… eli ihan Deluxe Edition -hakemus ;) Oisin sit vaan itse raidaamisessa täysin n00bie eli kestänee pikkasen aikaa kun oon täydessä potentiaalissa. :D Noh, nyt sitten…..

-Linu/Belfagor/Mikko Out. ;)

Maud
    Participant

Elikkä siis. Mythic raidaaminen, eli pääasiallinen contentti mitä varten kilta on pystyssä, on haastavinta, 20 pelajalle suunniteltua PvE contenttia mitä pelissä on tarjolla. Kyllä, sieltä tulee periaatteessa myös parasta loottia mitä pelissä on tarjolla mutta vaatii se myös jo meidän tasoisessamme killassa kohtalaisen hyvää suorittamista, pelin ja hahmonsa tuntemusta sekä panostusta raideilla että niiden ulkopuolella. Ja taktiikat on juu pomokohtaiset, “berserkinä” ei tosiaan kaadeta ensimmäistäkään myyttistä pomoa.

Meidän tapauksessa on kahdenlaisia hakemuksia: Raidaajahakemuksia joilla nimensä mukaan haetaan paikkaa mythic raidirosteriin sekä sosiaalihakemuksia jolla haetaan kiltaan kaiken muun mahdollisen sivutoiminnan (lauantain altti/sossuraidit, mythic+ juoksentelut tai ihan vaan kiltachätin) takia. Sain nyt tästä tekstistä sen käsityksen, että kyseessä on pelaaja jolla on äärimmäisen vähän kokemusta pelistä ylipäätään ja raidaamisesta tasan nolla. Vaikka killan mantraan kuuluukin tavoite antaa pelikokemusta hieman kokemattomammille pelaajille ei aivan nollapohjalta mythic rosteriin liittyminen ole kovin toteutuskelpoinen idea. Sossuksi varmasti mahdollista ottaa mutta raidaamaan (mainiraideille myyttisiin) ei kuulosta olevan edellytyksiä.

Ei sillä että tahtoisin lytätä “lol ei mitää noobeja” asenteella mutta analogiana ei jalkapallostakaan innostuneena ensimmäisenä haeta paikkaa real madridista… tai meidän tapauksessa ehkä lähempänä totuutta joku FC Lahti. Mutta enhän minä toki jalkapallosta tiedä yhtään mitään enkä onneksi ole edes perus raidaajaa arvokkaammassa asemassa, tuppaan vaan huutelemaan silmiinpistäviin applyihin, Enthy ja Ziglihän täällä kaiken loppupeleissä päättävät. Kuulostaa vaan vähän tapaukselta jossa olisi tapahtunut jossain hyvin olennaisessa kohtaa jonkinlainen väärinymmärrys.

Enthy
    Keymaster

Emme Täl hetkel pysty tarjoomaan dk:lle peliaikaa mainrosterista. Jos tahot sossuilemaan. La alt raid jne ni oot tervetullut. Voidaan siellä sit kattoa tekemist ja opettaa sut raidaa eka vähä kevyemmi ja jos intoa riittää ni kattomaan sit rosterin muuttuessa et olisiko rahkeita.

Meillä on pari kertaa ollut täysin kokemattomia pelaajia, mutta kuten maud tossa hyvin totes ni nykyään se ei ole enää täysin realistista että saatais suoraa kokemattomat pelaajat raidi rosteriin. Eli tie on kivisempi ja hieman pidempi.

Suljen tän ketjun. Saat muhun yhteyttä enthy / enilaroc pelissä. Tai vaan kysymällä joltain offua.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

The topic ‘Ihan vaan "täyshakemus" peukut pystyssä…’ is closed to new replies.